Celebrate your small victories!

Ik wil even duidelijk maken dat iedereen mooi is zoals hij is. Niemand is perfect. Toch is er iets dat mensen mooier maakt : zelfvertrouwen, dat is iets dat je uitstraalt en dat kan enkel als je goed in je vel zit.


postpartum body

Na mijn bevalling was ik uiteraard vooral bezig met mijn prachtige zoon. Toch was ik me heel bewust van mijn lichaam, ik voelde mij verschrikkelijk onzeker. Je moet weten dat na een bevalling alle schaamte weg is, er is dan niets meer te verbergen. Ik voelde me dan ook op mijn gemak bij de vroedvrouwen, toch kon ik het niet laten om ook hen een foto te tonen van hoe ik er "normaal" uitzie. Net of ik wilde zeggen "kijk dit ben ik!" Ik voelde me ook iemand anders.

Als ik foto's zie van mezelf van in het ziekenhuis of zelfs van de babyborrel krijg ik tranen in mijn ogen. Ik ben niet tevreden met mijn "postpartum body" en daar ga ik wat aan doen! Ik ben niet iemand die bij de pakken blijft zitten, ons mama heeft dat niet altijd zo leuk gevonden...zoals het gezegde gaat " wat in mijn kop zit, zit niet in mijn gat".

Den dikke en den dunne

Ondertussen heb ik al wat zaken ondernomen om terug aan mijn eigen lijf te komen (of toch iets wat er redelijk op lijkt). Ik ga naar de kinesiste voor lymfedrainage en naar de diëtiste. Doordat ik zo gemotiveerd ben lukt het dieet erg goed. Ik volg een proteïne dieet (heltipro), wat basically wil zeggen dat je enkel proteïnes eet waardoor je lichaam in "ketose" gaat en de vetten in je lichaam gaat verbranden. Dit word afgebouwd in fases waardoor je uiteindelijk op simpelweg gezonde voeding kan overschakelen. Na mijn bevalling zat ik aan een gewicht van 88 kg, vandaag heb ik voor het eerst een cijfer gezien met een 7 ervoor, joepie! Nog minstens 20 kg te gaan, maar wie het kleine niet eert , is het grote niet weerd!

Ik zit momenteel in een fase waar ik mij soms "den dikke" en soms" den dunne" voel. Ik ben af en toe al terug de Lisa die ik voor mijn zwangerschap was, andere momenten voel ik mij nog steeds helemaal mezelf niet. Gelukkig kan ik alles relativeren en heb ik een duidelijk doel voor ogen!

Dear fat, prepare to die.

Buiten diëten en achteraf gezonde voeding wil ik ook aan mijn conditie en spieren werken. Dankzij mijn lieve schoonzus heb ik een crosstrainer thuis en ook de wonder core 2 hebben we ons ooit aangeschaft. Natuurlijk mag ik niet vergeten, dat ik nog niet zo lang geleden mijn lijf "under pressure" gezet heb door een super cutie op de wereld te zetten. Gevolg: bovenste buikspieren staan nog open, rugpijn en een slijmbeursontsteking aan de heup. Ik probeer alles rustig op te bouwen. Buikspieren komen ook bij de kinesist aan de beurt en ik schuim met oma en overgrootmoeder de winkels en markten af. Voltaren gel doet momenteel ook wonderen. Natuurlijk frustreert die pijn mij, ik wil wel maar ik kan niet altijd. Dan kijk ik eens naar mijn kleine schat en dan kan ik ook dit weer relativeren.


Genoeg voor vandaag.
Als ik dit nalees denk ik dat ik best al trots op mezelf mag zijn. En voor iedereen die een bepaald doel voor ogen heeft, "celebrate your small victories!" je verdiend het!

XoXo

Reacties

Populaire posts van deze blog

Finally! (Part 1)

Wie ben ik en waarom deze blog?

Wie ben ik?